divendres, 4 de setembre del 2009

Buenaventura i San Cipriano

San Cipriano és un poblet enmig de la selva, prop de Buenaventura ,que ens havia recomanat l'Adriana de Cali. El més curiós d'aquest poble és que només s'hi pot accedir per la via del tren... Però no en tren. Des del poble de Còrdoba surten una mena de plataformes de fusta impulsades per una moto que van pels rails. Molt surrealista tot plegat. Quan vam arribar allà ens vam trobar amb la sorpresa de que ens volien cobrar un munt per anar fins al poble (el triple del preu estipulat!). I com que som turistes però no ximples vam marxar fins a Buenaventura.

Buenaventura és el principal port de Colòmbia en el Pacífic, i com a bona ciutat portuària té mala fama i no és gaire maca. Allà vam buscar un hotel i al dia següent vam tornar cap a Còrdoba disposats a arribar a San Cipriano pel preu normal. Per sort ho vam aconseguir i vam poder gaudir d'aquest racó de món. Pel costat del poble passa un riu d'aigües cristal·lines i tot el conjunt forma una reserva natural. Al riu s'hi formen nou bassals o "charcos" on t'hi pots banyar. Vam passar el dia anant d'un bassal a l'altre, remullant-nos i passejant per la zona. De tornada a Buenaventura vam poder veure la posta de sol des de la terrassa d'un bar (continuava la sensació de vacances).

Dimecres vam anar a fer l'activitat turística estrella de Buenaventura: l'avistament de balenes geperudes. Vam navegar durant una hora i mitja fins arribar a la zona on s'aparellen i donen a llum aquestes bèsties en aquesta època de l'any. Va ser molt bonic veure com ens saludaven amb la cua! En total en vam veure tres, dues adultes i una cria (d'unes 4 tones...). Podiem haver-nos quedat a Juanchaco un parell d'hores més però la platja estava plena de brutícia, amenaçava pluja i no volíem arribar tard a Armenia, on ens esperava el nostre següent amfitrió.

Mª Núria ha dit...

Moltes felicitats i un munt de petonets!!!

Marc ha dit...

ei k tal!!
meritxell, felicitats amb 1 dia d retard!!
k vagi b!! deww

Unknown ha dit...

Això d'anar per la via del tren sense tren... molt interessant i que tinguin balenes per fer feliç a l'Oriol encara mes tot i que els gats tambe tenen el seu que i ja se sap que mentre siguin animalets, tan es que respirin com no, l'Oriol ja es feliç.

Anònim ha dit...

FALISITATS!!!!!!!!!

avui pel sant!!

i wenu... felisitats tambe pel kumple x) aunkee una mixa retrasades:P
espero k vagi geniaaaL!!

un petuneet!

Maria

Unknown ha dit...

Això de les vies de tren amb moto és una boníssima idea, se la proposaré al Sr. Montilla a veure si d'una vegada per totes suprimeixen els peatges a tot Catalunya i instal·len aquest mitjà de transport; encara que estic convençut que posarien barreres cada dos per tres en els trams dels trajectes (ho intueixo..).
M'han agradat les Gates de Cali, llàstima que la ciutat estigui un xic lluny, perquè sinó adoptaria més gatets a casa, encara que potser no hi cabrien i la mestressa em faria fora amb les escultures incloses.
Per cert!, comença a cansar el tema de "sensació de les vostres vacances", us veig d'aquí un anyet quant torneu i tingueu que currar com tota la gent "normal", al cap de dos dies us proposareu fer la volta al Sistema Solar. Ja teniu excusa! Records a les balenes de Notre Dame!!!

Que guai les balenes!! Jo sé que el cap de Creus també en passen, sobretot a la primavera. Com m'emocionaria si en veies una...