divendres, 12 de febrer del 2010

De Cairns a Brisbane

El dia que tornàvem la nostra perla prehistòrica teníem la missió de trobar un lloguer de cotxe econòmic per poder arribar a Brisbane. Vam començar la recerca sense gaire èxit i al final vam tenir un cop de sort i vam trobar una oferta irresistible i ens hi vam tirar de cap! La idea era llogar-lo per cinc dies i al final van acabar essent set! A més després de la tartana de Cairns, tenir un cotxe nou de trinca, on tot funcionava, aire acondicionat, neteja-parabrises que netejaven... va ser tot un luxe!

Vam anar baixant per la costa, i anàvem parant on ens semblava bé, o quan ens venia de gust. El paisatge va anar canviant de les plantacions tropicals de plàtans i canya de sucre, fins al bosc de clima subtropical. Vam pujar al mirador de Townsville, des d'on es veia la Magnetic Island, ens vam banyar en rius, i en les piscines de les ciutats per fer-nos passar la calor. I és que pel que hem vist, qualsevol ciutat que es preui ha de tenir la seva “lagoon” pública i gratuïta.

El tercer dia vam arribar a Airlie Beach. Aquest poble és la base per explorar l'arxipèlag de les Whitsundays. Després de moltes deliberacions i dubtes, ens vam decidir per un veler que sortia aquella mateixa tarda (a preu d'última hora!). Van ser dos dies inoblidables, i això que no vam començar amb gaire bon peu, perquè vam sortir amb dues hores de retard... hi havia un problema tècnic que trigaven més del compte en arreglar, i el capità, per tenir-nos contents, ens va comprar un gelat a tots i ens va anunciar que les begudes a bord, que normalment es paguen, serien de franc. Finalment vam salpar...

Al veler hi anàvem 12 passatgers, el capità i el mariner/cuiner. Vam tenir la sort de que el grup era molt maco, i que ens va tocar un camarot per als dos sols. Encara que bàsicament ens passàvem el dia a la coberta. Vam visitar l'illa de Whitehaven, amb una platja de sorra blanca i farinosa i una aigua cristal.lina. Era una mica empipador haver-se de banyar amb la granota de licra anti-meduses, sobre tot tenint en compte que no en vam veure ni una... però bé, més val prevenir.

També vam fer snorkel (ara en diuen així de posar-se el tub i les ulleres per mirar el fons), i vam poder veure un munt de peixos de molts colors i coralls molt variats. Vam fer moltes fotos amb la funda, de les quals en vam poder aprofitar molt poques... però va ser divertit. I a més van ser dos dies sense haver de cuinar ni plantar la tenda, que també ho vam agrair! Als vespres, a coberta, amb la copa de vi a la mà, xerrant i cantant cançons amb la guitarra... va ser molt especial.

D'allà vam anar tirant més kilòmetres cap al sud, parant a Town of 1770, Hervey Bay, Rainbow Beach (des d'on vam veure la Fraser Island, l'illa de sorra més gran del món).

La nit abans d'arribar a Brisbane estàvem a la tenda quan ens va caure una tromba d'aigua considerable... però pel que vam veure l'endemà a les notícies vam tenir sort, perquè més al sud va ploure molt més i hi havia molts indrets inundats, després de 5 anys de sequera, i fins i tot van morir dues persones per culpa dels aiguats.

Unknown ha dit...

Hola burgesos!!!Que ;es aixo!! velers peixets de colors copes a la llum de la lluna...Ai pobre esperit rataMetaltravellers!!Escric desde Valencia on he vingut a visitar la M.Angelica i familia(molts records)plou i fa fred en fi que hi farem.Apa aneu millorant el nivell de vida que nosaltres millorarem el nivell d'enveja

Mª Núria ha dit...

Molt bucólic el viatge amb veler! i... molt "kumba" això de cantar cançons amb la guitarra a la llum de la lluna! Mentre nosaltres ens estem pelant de fred, vosaltres continueu banyant-vos en aigües paradisíaques i penseu una miqueta en els que estem a l'altra punta de món pencant.

Que guai les platges i quin luxe això del veler. L'únic una mica engorrós "el traje" per banyar-se. Per cert, heu canviat la càmara? Algunes fotos es veuen un xic malament.