divendres, 24 de juliol del 2009

Arequipa i el Canyó del Colca

Vam deixar el Cusco en un bus nocturn, on ens van servir el sopar, vam veure una pel.li i a dormir. Al matí vam arribar a Arequipa, i després de descansar una estona vam anar a visitar la ciutat. De les coses destacades només ens va faltar temps per veure a la Juanita, una mòmia que van trobar en un volcà, però com que nosaltres ja havíem vist als nens de Salta, tampoc ens va preocupar.

El matí el vam passar al centre: catedral, plaça... i el convent de Santa Catalina, una ciutat dins la ciutat que va ser obert al públic als anys 70.

Fins llavors només hi vivien monges de clausura, però les primeres que s'hi van tancar eren de famílies riques amb servei i apartaments privats... Un lloc ben curiós.

A la tarda la MMS va voler agafar el bus turístic, i no li vam voler dir que no. Vam passar la tarda fent voltes a la part de dalt com autèntics guiris, però va ser la manera de veure els voltants de la ciutat sense cansar-nos gaire. Vam visitar dos miradors dels volcans que vigilen la ciutat, un molí, i unes quantes terrasses inques més. I a sopar i a dormir, que l'endemà tornàvem a sortir d'excursió.

Vam anar cap a la vall del Colca, atravessant una reserva de vicunyes i un mirador impressionant dels Andes. Ho vam fer en dos dies perquè no fos tan pesat, i al migdia ja érem a Chivay, on vam dinar i descansar, i a la tarda vam anar a unes termes (que dura eh, la vida del turista!). A la nit el programa ens volia anar a fer sopar en una penya folklòrica a les 7 de la tarda, però amablement vam passar i vam anar a sopar un entrepà.

Després de la partida de cartes de rigor, a dormir. Ens vam llevar a les 5 del matí, per arribar a temps al mirador de la Creu del Còndor, des d'on es poden observar molt bé aquests ocellots... quan fa sol. El cas és que estava ben ennuvolat, i el guia no ens va donar gaires esperances. De camí vam parar en uns quants miradors per observar la profunditat de la vall i del canyó. L'Ori i la MMS van fer l'últim tram a peu, i just quan estaven arribant, va aclarir, i 12 còndors van sortir de cop dels seus nius i es van posar a planejar majestuosos sobre els nostres caps. Vam estar allà una bona estona observant-los embadalits, i quan van haver marxat, nosaltres vam fer el mateix.

De tornada vam parar per visitar una església d'un poble perdut, i després de tornar a dinar a Chivay, vam retornar a Arequipa, on vam fer temps en una creperia (si, una mica de menjar europeu!) fins a l'hora d'agafar el següent bus nocturn per dirigir-nos cap a Nasca.

Unknown ha dit...

Ei!!! feia temps que no us llegia, peò ja m'he possat al dia. Déu ni do quin el que m'havia perdut.El tema del passaport ho recordareu sempre, per cert estic d'acord en que Oriol ets una heroi. Per cert hi ha una foto del Machu Pichu que es genial. Un peto molt fort a tots 3.

Gemma G

wola!
us equivoqueu amb que els còndors van sortir en veure el Sol. Us van veure a vosaltres i els hi vau alegrar el dia, van pensar: "Carn fresca, turistes desorientats ñam ñam"