dimarts, 21 de juliol del 2009

Cusco i la Vall Sagrada dels inques

Per anar al Cusco vam decidir agafar un autobús turístic que feia parades a llocs interessants que hi ha pel camí des de Puno, i vam passar el dia visitant ruïnes, museus, esglésies, miradors... (bé, un de cada!) i vam arribar al nostre destí quan començava a fer-se fosc.

La impressió general del Cusco va ser molt bona: la ciutat és molt bonica, està molt ben cuidada i és agradable passejar-hi si s'ignoren els milers de venedors que t'intenten encolomar alguna cosa a qualsevol lloc i en qualsevol moment. El "problema" més gran que té la ciutat és que per tot el que hi vulguis fer has de pagar, i molt. D'una banda hi ha un bitllet turístic per visitar 16 espais dins de la ciutat i fora d'ella, de l'altra hi ha un bitllet per a les esglésies, i la majoria de museus interessants, van a part. A més, si vols fer-ho pel teu compte, al final acabes pagant molt més que amb un tour organitzat.

Dit això, tot el que vam veure ens va agradar molt. Aquests inques es van fer un fart de picar pedra i construir terrasses i temples! El primer dia vam fer la visita a la ciutat i voltants, per veure el temple del sol - i l'església que hi van construir els dominics a sobre-, les ruïnes de Saqsaywaman ("sexy woman" pels gringos), la catedral -un despropòsit d'or i plata acumulats allà dins- i un parell més de ruïnes més petites. Per sort el guia era bo.

L'endemà vam fer la part de la Vall Sagrada, passant per Pisaq i Ollantaytambo com a punts més interessants, i uns quants mercats artesanals (ja en comencem a estar una mica saturats...) També vam visitar Chinchero, on unes indígenes simpàtiquíssimes (cosa a destacar) ens van ensenyar tot el procés de filar, tenyir i teixir la llana, i on també vam veure l'església del poble, on veneren a la Mare de Déu de Montserrat.

Des de Cusco vam buscar la manera més convenient d'anar al Machu Picchu... però això ja serà en un altre post.

Que mona l'alpaqueta!!! Jo en vull una!
Gemma.

Mª Núria ha dit...

Hola!
Dues coses:
La primera, m'agrada molt la foto de la peruana, l'Oriol, l'alpaca, l'alpaqueta i la MMS fent de cangur.
La segona, us tinc molta enveja, i no només per totes les coses maques que esteu veient, que també, sinó perquè veig que podeu anar amb jerseis i jaquetes... Aquí, especialment avui, ens estem morint de calor.
Bé, mentre nosaltres intenten no asfixiar-nos, vosaltres continueu passant-vos-ho molt bé!!!
Petons.

Marc ha dit...

ei companys!!
va estar b aixo d veureus a traves d la web cam i poder parlar amb el micro. Aviam si u podem fer 1 altre dia!