divendres, 18 de desembre del 2009

Central Otago

A l'arribar a Wanaka, una tranquil.la vila a la riba d'un llac i envoltada de muntanyes, el cel va aclarir i vam poder veure un arc de Sant Martí preciós. A part, un noi de couchsurfing va dir que ens podia acollir. Semblava que tot ens somreia. Però per alguna estranya raó no ens vam arribar a trobar mai i vam haver de dormir al cotxe quan ja ens havíem fet il·lusions d'un llit, va ser dur...

A més al matí plovia moltíssim. Wanaka no ens va semblar tampoc gran cosa, i vam tirar cap a Queenstown pel pas de Cardrona. Els paisatges aquí si que eren bonics, tot i que pelats. A l'hivern això són tot pistes d'esquí, però ara no hi ha neu. Vam parar a Arrowtown, un poble miner que s'ha conservat en bastant bon estat, i on vam poder visitar el carrer principal (que sembla un poble de l'oest americà) i l'assentament de miners xinesos, als que van portar quan els europeus ja no veien el rendiment a les mines, per acabar-les d'explotar. Pel que expliquen, no els hi van facilitar gaire la vida, no...

Després vam arribar a Queenstown, la capital mundial dels esports d'aventura. Penseu en qualsevol cosa que acabi amb -ing i comporti una descàrrega d'adrenalina, i aquí es pot fer. De fet, aquí es va inventar el bungy jumping (el pònting per nosaltres). La ciutat s'assembla a Wanaka, al costat d'un llac amb muntanyes al fons, però molt més urbanitzada. Ens recordava una mica a Andorra... amb moltes botigues i apartaments... No ens va acabar d'il·lusionar. No teníem cap intenció de fer cap -ing, i tot era molt més car que a la resta de llocs, així que quan vam haver fet una volta, vam continuar el camí cap a Fiordland.

Els paisatges continuaven sent esplèndids, quina ràbia de país! Allà on mires hi ha coses boniques! Vam dormir a Mossburn en un càmping, on ens vam estirar i vam llogar un bungalou per obsequiar als nostres ossos amb un matalàs després de tantes nits dormint a la tenda i al cotxe (per no parlar de la dutxa i la barbacoa que ens vam preparar!). Per arrodonir-ho, l'Oriol es va retrobar amb dues amigues: allà hi havia un parell d'alpaques en un corral!

Més fotos al següent post.

Unknown ha dit...

Hooooooola!!!! jo us felicito pel 101 que és mes original, tant us hem llegit? en fi ho continuarem fent ves quin remei!!! ara ja en som addictes. Ja m'imagino l'emoció de l'Oriol al retrobar-se amb les alpaquites Quants records!!

Quina llàstima lo del llit, amb lo bé que es dorm... en fi, c'est la vite!!, trankis que ho farem per vosaltres.
Gairebé totes les paraules del diccionari Danglish acaben en -ing, referent als esports d'aventura...quina novetat!